הקמת עסק: מדוע קל יותר להיות יזמים בימנו ואיך עושים זאת
מאיה בניטהד אב, תשעו08/08/2016תמיד חלמתם להיות עצמאיים, לעזוב את העבודה התובענית כשכירים ולפתוח עסק. התוכנות החדשניות והכלים הקיימים כיום מקלים משמעותית על הקמת עסק. כך תנצלו את הטכנולוגיה לטובת העסק שלכם
תגיות:הקמת עסקעצמאיםעסקיםהבוס מעצבן אתכם, השגרה לוחצת, אתם מרגישים שהקריירה שלכם תקועה ויודעים שהייתם מסוגלים להרוויח יותר אילו אתם הייתם אחראים על העסק ויכולים לקבל את כל ההחלטות. בתוך תוככם כבר התבשל מזמן הרעיון לפתוח דף חדש, להשאיר את תלוש המשכורת מאחור, ולצעוד לעבר הקמת עסק עצמאי שבו אתם תהיו הבוסים של עצמכם. יחד עם זאת, מדובר בצעד לא פשוט בכלל, שכולל בתוכו שאלות רבות- איך אקים עסק בשתי ידיים? כיצד אצליח להתמודד מול המתחרים? מאיפה אשיג את המימון להקת העסק ועוד לבטים וחששות אחרים. לצד כל הקשיים האלו, ישנו גורם אחד שבזכותו הקמת עסק הינה קלה יותר מאשר בעבר: הטכנולוגיה. כיום ישנן תוכנות, מערכות אינטרנטיות ואתרים שונים שמקלים משמעותית בדרככם להפוך ליזמים. אספנו עבורכם את כל הכלים שכל יזם מתחיל צריך להכיר:
תוכנה לניהול חשבונות
אם בעבר הייתם זקוקים לשירותיו של מנהל חשבונות צמוד, כיום ניתן לבצע כל פעולה בעזרת תוכנות לניהול חשבונות. בשוק קיימות מגוון תוכנות המאפשרות בקרת שליטה מלאה על הנעשה בעסק שלכם, תוך הפקת דוחות כספיים חודשיים ושנתיים למוסדות המדינה, כמו מס הכנסה, מע״מ וביטוח לאומי. כך שתוכלו להיפרד לשלום מהקלסרים הכבדים ולבצע את פעולות ניהול החשבונות בקולות ובנוחות דרך התוכנה.
תוכנה לניהול עסק קטן
תוכנה נוספת שלכל עסק מומלץ לרכוש, היא תוכנה לניהול עסק קטן. בין אם אתם עוסק זעיר, מורשה, חברה בע״מ, שותפות או תאגיד, תוכלו להפיק בעזרת התוכנה מסמכים שונים כמו קבלות, חשבוניות מס, תעודות משלוח וחשבוניות עסקה. בכך תוכלו לחסוך בעלויות פנקסי החשבוניות והקבלות ולשפר באופן משמעותי את ניהול הגבייה שלכם. השוק רווי בתוכנות כמו mybooks, לינט ו"עסקית" אשר חלקן חינמיות ומטרתן להקל עליכם לנהל את העסק.
תיאום מס דרך האינטרנט
עצמאים וכן שכירים העובדים אצל יותר משני מעסיקים, נדרשים לבצע תיאום מס. בעבר היה על מבקשי תיאום המס לגשת לסניף מס הכנסה עם המסמכים הנדרשים, לשבת במשך שעות ארוכות ולחכות לתורם. כיום, תוכלו לבצע את תיאום המס בקלות רבה יותר באמצעות אתר האינטרנט של רשות המיסים. כל שעליכם לעשות הוא להזין את מספר תיקי הניכויים של העסקים מולם אתם עובדים ואת צפי השכר שלכם, ובו במקום תקבלו לתיבת הדואר האלקטרוני שלכם את אישורי תיאום המס. ואם כבר דיברנו על מס הכנסה, תשמחו לדעת שרשות המיסים הודיעה לאחרונה כי מייסדי סטארט אפים שימכרו את החברות אותן הקימו, יזכו להקלות מס משמעותיות: במקום לשלם 50 אחוז מס על רווחיכם, מס רווח ההון שיוטל יעמוד על 25 אחוז בלבד. בהחלט חדשות טובות.
מערכת לניהול קשרי לקוחות
עסקים גדולים וגם עסקים קטנים מתנהלים מול לקוחות שונים. כדי לעשות לכם סדר, לעקוב אחר רצונות הלקוח, לעדכן את הפרטים שלו ולקבוע בקלות פגישות עמו, מומלץ שתיעזרו במערכת Customer Relationship Management (או בקיצור: CRM). מדובר במערכת נוחה במיוחד לניהול קשרי לקוחות, בעלות חודשית נמוכה, ללא התחייבות וללא עלויות רכישה. המערכת תקל עליכם בעת עבודתכם, תמנע בזבוז זמן על פעולות מכאניות ותסייע לכם לבנות תכנית עבודה מול הלקוחות. המערכות השונות משתמשות בשירותי ענן על מנת לשמור את המידע הרב אשר יש בכל תיק לקוח. במידה והתוכנה אותם רכשתם אינה מציעה שירותי ענן ניתן לרכוש שירות גיבוי אנשי קשר בנפרד ובכך לשפר ולייעל את העסק שלכם.
שיווק דיגיטלי
הסוד של כל עסק מצליח הוא שיווק נכון, אך אין זה אומר שעליכם לבזבז כספים רבים על שיווק העסק שלכם.במקום לשלם לאנשי מכירות, או לכתת רגליכם ולהניח עלונים בתיבות הדואר שימצאו את עצמם בפח האשפה, תוכלו לפרסם את העסק באמצעות שיווק דיגיטלי. ברחבי הרשת קיימות מגוון פלטפורמות לשיווק העסק במחיר נמוך ולעיתים אף בחינם: תוכלו להקים דפים עסקיים בפייסבוק, להעלות לאינסטגרם תמונות אטרקטיביות של העסק שלכם, או לקדם את האתר שלכם בגוגל. אם יש לכם סחורה, ניתן למכור אותה מעבר לים ולהציע אותה באתרים כמו איביי, אמאזון ו-esty. מעבר לכך, אם אתם מחפשים עובדים, רשתות חברתיות כמו פייסבוק ולינקדאין יסייעו לכם באיתור בעלי מקצוע, ואולי אף יעזרו לכם בפיתוח קשרים לטובת העסק שלכם.
מערכת לניהול sms
דרך נוספת להגיע לקהל הלקוחות שלכם היא באמצעות שליחת מסרונים שיווקיים ב-sms. בעזרת תוכנות לניהול sms, תוכלו לשלוח מספר רב של הודעות בו זמנית, לנהל רשימת תפוצה, לתזמן הודעות למועד מאוחר יותר כמו למשל בתקופות של מבצעים או בימי הולדת, להתאים את המסרים למספר קהלים שונים ואף לשלוח sms בשפות שונות כמו עברית, ערבית, אנגלית ורוסית. המערכת תחסוך בעבורכם כוח אדם, עלויות טלפון ושכר של אנשי שירות לקוחות או מכירות, ודרכה תוכלו ליצור קשר באופן קליל ופשוט עם הלקוחות שלכם, לשמר את הלקוחות הקיימים ואף להרחיב את מעגל הלקוחות.
אפליקציות לסליקת אשראי
עסקים רבים נדרשים לפתרונות של סליקת אשראי על מנת לחייב את הלקוחות בכרטיס האשראי. בארץ ישנן 3 חברות אשראי המספקות שירותי סליקה, ועסקים שבוחרים לבצע סליקת אשראי דרכןנדרשים לשלם מחיר קבוע המבוסס על אחוזים מהעסקאות בכל חודש לספקי הסליקה שעמם עובדות החברות. כדי לחסוך את העלות הזאת, תוכלו להוריד למכשיר הסמארטפון שלכם אפליקציות לסליקת אשראי, כמו Mobile Credit-z או IPay. האפליקציות האלו כוללות מסך מגע עליו הלקוח חותם לפני גיהוץ האשראי, מספקות תיעוד של זמן ומקום החיוב ומספקות אישור מידיי מחברות האשראי על ביצוע העסקה. הקמת עסק היא צעד משמעותי שעלול להיראות מאיים בהתחלה. אך אם תיבנו תכנית עסקית, תבדקו את השוק ותבינו מה הייחוד שלכם לעומת המתחרים, תוכלו לצעוד בקלות רבה יותר לעבר הפסגה. הטכנולוגיות השונות יסייעו לכם להפוך את הדרך לנעימה יותר, ולכם רק נשאר להתחיל אותה.
בהצלחה!